Краудсорсінг в муніципальному управлінні

В даний час в муніципальному управлінні з’явилося кілька нових термінів, що відображають сучасні тенденції і механізми.Одним з таких термінів є краудсорсінг ідей стосовно питань місцевого самоврядування в регіонах.

Це слово, в свою чергу, утворилася від двох англійських термінів, що означають «натовп» і «джерело інформації». Він був введений в світ близько десяти років тому американським журналістом Джеффом Хау. Даний підхід заснований на впевненості, що в будь-якому суспільстві і державі можна знайти досить велику групу людей, добровільно вирішальні певні завдання або які надають суспільно корисні послуги, в тому числі пов’язані з краудсофтінгом в муніципальному управлінні.Головний стимул цих людей — участь в масштабних, значущих проектах, можливість побачити свій внесок у велику справу, а так само отримати певну винагороду (якщо це передбачено проектом).

Найбільш ефективною платформою краудсорсингу ідей є інтернет, за допомогою якого можна працювати з дуже великими групами людей різного рівня освіти і менталітету, значно віддалених один від одного. Найбільш типові і відомі приклади подібних проектів — Вікіпедія, Оупен Стріт Меп (Open Street Map, інтерактивна безкоштовна карта), база даних Ebird.

Основний принцип даного підходу формулюється в такий спосіб: у великого числа людей більше різноманітних знань і менше однотипних стереотипів, ніж в однієї людини або малої групи. Щоб отримати максимальний ефект, необхідно правильно скласти алгоритм краудсорсингу і сформулювати питання для групи.

Стосовно краудсорсингом в муніципальному управлінні основними завданнями можуть бути оптимізація міського бюджету або його окремих статей, поліпшення становища будь-якої соціальної групи або території, проведення різних заходів міського масштабу і т.д. При цьому повинен бути досягнутий високий рівень суспільної ініціативи і довіри суспільства до муніципальної влади як найбільш наближеною до населення.

В іншому випадку колективний розум виливається в проведення пікетів, мітингів і т.д. Це теж своєрідна форма краудсорсингу, але вона має негативний характер, часто буває керована певною групою людей, які переслідують свої цілі.Тому конструктивну взаємодію з населенням для отримання ефективного зворотного зв’язку необхідно.

Comments are closed.