У Таліні ввели безкоштовний проїзд в громадському транспорті

З початку наступного року громадський транспорт в Таліні стане повністю безкоштовним.

Але тільки для тих, хто числиться в регістрі народонаселення як жителі Таліну. А також для усіх учнів у віці до 19 років незалежно від місця проживання. Приїжджі і туристи повинні будуть придбавати квитки на автобуси, тролейбуси і трамваї в звичайному порядку. При тому, що ціна за проїзд істотно зросте.

Таке рішення підтримали 40 з 60 депутатів міських зборів Таліну. Вони відмітили, що безкоштовний міський транспорт заощадить близько 50 євро в кожній сім’ї. І стане прикладом для інших міст як в Естонії, так і за її межами.

До речі, мери Вільнюса і Риги вже заявили, що уважно вивчатимуть досвід Таліну і у разі успіху готові і самі ввести 100-процентні пільги на проїзд для своїх жителів.

Проте далеко не усі в Таліні задоволені нововведенням влади. Ряд політиків вважає, що безкоштовний проїзд досягатиметься за рахунок падіння якості громадського транспорту. Не збільшуватиметься кількість ліній руху автобусів, та і кількість самих автобусів і зупинок може скоротитися. Також незрозуміло, за рахунок яких засобів автопарк громадського транспорту оновлюватиметься і ремонтуватиметься.

Економісти підрахували, що міська казна Таліну після введення пільг щодня недоотримуватиме 80-100 тисяч євро. Для міста це істотна сума, і компенсувати її мерії буде практично неможливе.

А що думає із цього приводу московська влада? «Ми ради за жителів Таліну, що їх місто може собі дозволити безкоштовний проїзд на громадському транспорті, — сказав у відповідь на це питання заммера Москви з питань транспорту і розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури столиці Максим Ликсутов. — Москві це не по кишені, оскільки не можна порівнювати за об’ємом пасажироперевезень місто, в якому живе 450 тисяч населення і 12-миллионий мегаполіс, куди ще щодня приїжджають 7-8 мільйонів чоловік на роботу, у відрядження і у гості». На думку Ликсутова, навряд чи москвичі погодяться на те, щоб замість, наприклад, будівництва дитсадів, які так бракує Москві, почати фінансувати з бюджету міста, тобто фактично за рахунок платників податків, безкоштовні поїздки на автобусі для тих, що усіх, що бажають прокотитися на нім.

Принциповою відмінністю політики московської влади від талліннських у відношенні до громадського транспорту являється те, що вони вважають за краще оплачувати проїзд з бюджету не усіх поголовно, а реально нужденних людей. Таких, між іншим, в Москві немало — більше 3 млн одних пенсіонерів. А окрім них право на безкоштовний проїзд ще мають багатодітні сім’ї, інваліди, ветерани праці, а також цілий ряд інших категорій пільговиків регіонального значення. У рік місту це обходиться в 42 млрд рублів.

Нині в Москві, як розповів Максим Ликсутов, розробляються нові тарифні плани для міського громадського транспорту, плата за який в Москві не підвищувалася вже майже два роки. І ось тут можна побачити деяку подібність з таллинцами. У них транспорт, ставши безкоштовним для своїх, істотно зросте в ціні для туристів і для приїжджих. У Москві, висловив припущення глава департаменту, для тих, хто їздить часто, плата за нього залишиться практично колишньою, а ось ціна квитків на 1-2 поїздки теж підніметься. Але плюс і тут очікується, оскільки за прикладом інших європейських міст Москва планує ввести в ужиток квитки, придбавши які гість столиці може кататися цілий день хоч на усіх видах міського транспорту, а не купувати кожного разу новий.

Comments are closed.