Секретні технології Трампа: експерти пояснили, за допомогою чого він обійшов Клінтон на виборах

Сценарій з висадкою нацгвардію в центрі Нью-Йорка цілком реальний. Адже результати виборів в США ще не остаточні. У США заново проголосують — тепер виборщики — вже наступного понеділка, 19 грудня. А через тиждень Конгрес збереться для підрахунку голосів. Штаб Демократичної партії тим часом вимагає від спецслужб оприлюднити результати розслідування про російських хакерів.

Втім, експерти переконані, ідею про «російське втручання» розкручують з однією лише метою: переконати виборців голосувати проти Трампа. Уже 20 республіканців заявили, що не збираються віддавати свої голоси за однопартійця. Сам Трамп в цій тотальної плутанини демонструє завидний спокій. Адже на його боці високі технології.

У штаті Колорадо суд зобов’язав вибірників штату голосувати за Хілларі Клінтон і нікого іншого. Подібні повідомлення про перерахунок голосів, судових розглядах і навіть втручання російських хакерів звучать щодня. Спроби еліт вибити Дональда Трампа з колії не припиняються. Але переможця вже не зупинити. Швейцарський журнал Das Magazin провів ціле розслідування і пояснив, чому переміг мільярдер і чому продовжить це робити.

«Це новий підхід до взаємодії з електоратом. Раніше виборців сприймали як цифри, а їх треба сприймати як індивідуальних особистостей зі своїми інтересами», — пояснює суть Джим Мессіна, директор передвиборної компанії Барака Обами в 2012 році.

Головна зброя Трампа — соцмережі і таргетована реклама. Ось як це працює: ви забиваєте в пошуковику, як полагодити змішувач. А через пару хвилин, коли заходите в «Фейсбук», у вас з’являються рекламні пропозиції з номерами фірм сантехніків. Прекрасний інструмент для маркетологів і справжню зброю в руках політиків.

«Моє дослідження показало, що ми можемо скласти дуже чіткий психологічний портрет людини по його так званим слідах в Інтернеті. Найголовніше — ця людина нічого не дізнається», — говорить Михайло Козинський, фахівець в області психометрії.

Суть технології проста. Аналізується вся ваша активність в Інтернеті. На які сайти заходили, що шукали, але головний об’єкт дослідження — ваші сторінки в соцмережах, все лайки, репости, фотографії і так далі — підлягає ретельному вивченню. На виході: про вас відомо все. Збирати і обробляти допомагала компанія «Кембридж Аналітика». Глава компанії наочно демонструє, як це працює, і пояснює, чому в ході передвиборної кампанії Трамп іноді міняв свої погляди.

«Ми проаналізували активність цих 45 тисяч осіб в Інтернеті і зробили висновок, що вони поки вагаються, за кого голосувати. Значить, потрібно їх переконати вибрати нашого кандидата. Так, дивимося що їх турбує. Ага, це питання права на носіння зброї. Значить, наш кандидат повинен зробити чітку заяву, що вб’є всі їхні сумніви «, — пояснює Олександр Нікс, глава компанії Cambridge Analytica.

Це виглядає як стеження. Але все в рамках закону, адже користувачі добровільно викладають в «Фейсбук» інформацію про себе і свої погляди. Поки Гілларі Клінтон витрачала мільйони, щоб головні мас-медіа США очорнювали Трампа на всю країну, він атакував з тилу — прицільно направляв чіткий посил виборцям.

«Трамп швидше працював на хто не визначився і на прихильників Хілларі Клінтон, працював саме на негатив, на зменшення можливої ​​явки», — говорить Карен Казарян, провідний аналітик Російської асоціації електронних комунікацій.

На свою передвиборну кампанію Дональд Трамп витратив вдвічі менше Клінтон. При цьому три чверті всього бюджету, виділеного на рекламу, він спустив саме на таргетування. Виходить, 70-річний мільярдер — це якесь уособлення абсолютно нових політтехнологій, які поки тільки роблять перші, але вже дуже успішні кроки. Перемога республіканця стала не просто несподіванкою, а вже перевернула звичне уявлення про політичну боротьбу.

Comments are closed.