Образ лікаря заборонять експлуатувати в рекламі

У Росії лікарі більше не будуть радити ліки. Звичних роликів з людиною в білому халаті, який з екрану телевізора рекомендує саме це унікальний засіб від болю в спині, ми більше не побачимо. Нові регламент реклами ліків запропонували російські фармацевти. Використовувати образ лікаря, навіть казкового Айболита, хочуть заборонити.

Ірина Голубєва ледь не загинула від звичайної застуди. Коли температура пішла вгору, дівчина побачила по телевізору рекламу диво-препарату. Люди в білих халатах запевняли: ці таблетки врятують від грипу і нездужання.

«Було написано, що можна купувати без рецепта, і він — цей препарат — буквально за три дні мені допоможе. Але насправді все було не так. Я почала його приймати, мені стало тільки гірше», — розповідає вона.

Тоді Ірина здогадалася сходити в поліклініку. Реальний лікар надав реальну допомогу. Про масштаби проблеми з лікуванням маркетингових рекомендацій говорить статистика. Росіяни стали купувати більше ліків майже на 15% порівняно з минулим роком. Рекламний ринок ліків взагалі самий нещадний, визнаються у Федеральній антимонопольній службі.

«Протягом кількох останніх років антимонопольні органи фіксують багато порушень у рекламі лікарських препаратів. Ця сфера одна з найбільш часто виявляються порушення», — пояснили у відомстві.

А все через надто розмите законодавства. Російські фармацевтичні об’єднання спробували чітко позначити межі дозволеного при рекламі ліків, пропрацювали поправки.

Мета реклами ліків — просто інформувати про наявність безрецептурного препарату. Але, коли в образі інформатора шановний лікар, важко їй не повірити. Так що перший та головний пункт поправок — заборонити з’являтися в рекламі лікарів або акторам в ролі лікарів. Навіть казковий Айболить може стати поза законом.

«Образ лікаря, його рекомендація в більшості випадків сприймаються як команда до дії. Він зайвий раз стимулює пацієнта до придбання того чи іншого препарату без призначення лікаря», — пояснює доктор Федір Шпаченко.

Наступний пункт: ніяких діагнозів з того боку екрану. Тобто набили оскому фрази: «Нежить? Температура? Вам допоможе наша таблетка», — обійдуться виробникам дорожче самого ролика. Здавалося б, нові правила назавжди змінять звичну рекламу ліків. Але поправки ще навіть не прийняли, а маркетологи вже знаходять лазівки.

Виходить, що, як не регулюй, креативні уми знайдуть потрібні слова і того, хто їх зневажає. А поки медики, яким деколи доводиться рятувати пацієнтів після самолікування, закликають: «Перед прийомом ліків — проконсультуйтеся з фахівцем», — як про це пишуть у рекламних написах дрібним шрифтом.

Comments are closed.